- Célközönség: Az első és legfontosabb szempont a célcsoport mérete. Azt kell meghatározni, hogy milyen sok emberre kívánja eljuttatni az üzenetét, és hogy ezt mennyi szórólap révén tudja megtenni. A célközönség méretének és demográfiai összetételének figyelembevétele fontos a szórólap nyomtatás meghatározása során.
- Terjesztési mód: A terjesztési mód is befolyásolja a példányszámot. Ha az Ön szórólapjait például közvetlen postaládákba terjeszti, akkor az egy szűkebb területre korlátozható, így kevesebb szórólap nyomtatásra lehet szükség. Ha azonban az Ön szórólapjait tömegesen osztják ki, akkor magasabb példányszámra lehet szükség.
- Költségvetés: A szórólapok példányszámát a rendelkezésre álló költségvetés befolyásolja. Általában a nagyobb példányszámok drágábbak, míg a kisebb példányszámok olcsóbbak. A megfelelő szórólap nyomtatás meghatározásához tehát az elérni kívánt hatást és az anyagi lehetőségeket is figyelembe kell venni.
Összességében, a példányszámának meghatározása a célközönség méretétől, a terjesztési módtól és a rendelkezésre álló költségvetéstől függ. A szórólap nyomtatás példányszámának meghatározása előtt javasolt megfontolni az üzenet hatásának fontosságát, valamint az anyagi lehetőségeket is.