Lehet én várok el sokat az emberektől ebben a kibaszottul felgyorsult világban. Lehet az is, hogy az emberek vannak felgyorsulva annyira, hogy azt sem tudják kitől mit kérdeztek, mikor és miért. Csak egyszerűen felteszik a kérdést -most konkrétan egy árajánlatra gondolok- (OUT) és megvárják míg beérkezik egy csomó válasz (INPUT) amiből egy szám alapján kiválasztják a legolcsóbbat és oda válaszolnak. A többire nem válaszolnak, nem veszik a fáradságot és egy rohadt sort sem írnak. Pedig azt is el lehetne intézni egy copy/paste dologgal. Így a másik fél máris jobban érezné magát.
Nos, elmondom a választ a kérdésre. De szerintem kitaláltad! A válasz igen, illik válaszolni egy árajánlatra. Ezt hívjuk minimális tiszteletnek.
Gondolj bele! Attól még, hogy üzletről van szó, te megkérsz valakit valamire. Első körben ez egy közös érdek és ez teljesen normális élethelyzet. Akit te megkérsz, az időt és energiát tesz abba, hogy megtegye azt, amire kéred. Meg is teszi, szívesen, hisz ahogy említettem közös érdek, de attól még ő is ember és tisztelni kell a fáradozását, amit azzal ismersz el, hogy megköszönöd egy válaszlevéllel, amennyiben nem felel meg számodra az ajánlat.
Szóval nem szabad a szolgáltatót egy árajánlat szaró robotnak nézni, aki csak azért kel fel reggel, hogy neked ajánlatot írjon! Neki is van egy napirendje, amibe beleilleszti a választ a leveledre. Félretéve az üzleti dolgot, látod, válaszol, megtisztel.
Mi válaszolunk minden árajánlatkérésre, ami beérkezik hozzánk. Ha nem tudunk segíteni a kedves érdelkődőnek, akkor azt is leírjuk. Nem hagyunk nyitva egyetlen egy dolgot sem, hisz az senkinek nem jó. Illik lezárni a dolgokat. Ha lezársz valamit, akkor tovább tudsz lépni és senkiben nem hagysz kérdéseket, még magadban sem.