Engedtessék meg nekem, hogy pár dolgot tisztába tegyek a fejekben. Attól még, hogy van mindenféle szerkesztő a neten, például a canva vagy akármi, attól még egy egy nyomdai anyagnak meg kell felelnie bizonyos elvárásoknak. Nem biztos, hogy ezekre az elvárásokra te fel vagy készítve. Végül is mitől lennél, nem te vagy a szakember, fogalmad sincs a folyamatokról és minek kell következni mi után. Nem a te dolgod.
Nos az a helyzet, hogy mi fel vagyunk készítve rá. Sőt, nap mint nap gyakoroljuk, fimomítgatjuk a technikáinkat. Tudjuk, mit kell tennünk –itt most elsősorban az alapokról beszélek-, amikor elkezdünk egy gondolatból felépíteni akár egy szórólapot vagy egy autódekorációt, bármit. Ha ezek az alapok hiányoznak akkor csak egy képernyőn megjelenő csili-vili dolog marad. Esetleg egy skiccnek jó lesz.
Szóval ha nincs nyomdailag tökéletesen előkészített anyagod és még a kreativitásról, ízlésről és egyéb tipográfiai tényezőkről nem beszélek, akkor bizony ezt rendbe kell tenni. Ez pénzbe kerül, ugyanis ez idő. És ugyebár tudjuk, hogy az idő pénz.